Lopšelyje-darželyje veikia dvi savivaldos institucijos: lopšelio-darželio taryba ir mokytojų taryba.

 

LOPŠELIO-DARŽELIO TARYBA  – aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija, telkianti tėvus (globėjus rūpintojus), mokytojus ir vietos bendruomenės atstovus svarbiausiems lopšelio-darželio tikslams ir uždaviniams spręsti.

Lopšelio-darželio tarybai atstovauja: 3 tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 mokytojai, 2 socialiniai partneriai. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į lopšelio-darželio tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba atviru balsavimu, socialinių partnerių atstovus  deleguoja lopšelio-darželio direktorius.

Lopšelio-darželio taryba atlieka šias funkcijas:

  • teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
  • pritaria lopšelio-darželio strateginiam planui, metiniam lopšelio-darželio veiklos planui, lopšelio-darželio nuostatams, kitiems lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems lopšelio-darželio direktoriaus, svarsto lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles;
  • teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio nuostatų pakeitimo ar papildymo, lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo;
  • kolegialiai svarsto lopšelio-darželio lėšų naudojimo klausimus;
  • išklauso lopšelio-darželio metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio veiklos tobulinimo;
  • teikia siūlymus Šiaulių rajono savivaldybės tarybai dėl lopšelio-darželio materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
  • svarsto kitų lopšelio-darželio savivaldos institucijų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir lopšelio-darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui;
  • teikia siūlymų dėl lopšelio-darželio darbo tobulinimo, saugių vaiko vaikų ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant lopšelio-darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
  • svarsto lopšelio-darželio direktoriaus teikiamus klausimus.

 

MOKYTOJŲ TARYBA – nuolat veikianti lopšelio-darželio savivaldos institucija, mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro lopšelio-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi lopšelyje-darželyje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai. Į posėdžius gali būti kviečiami ir kitų savivaldos institucijų atstovai.

Mokytojų taryba atlieka šias funkcijas:

  • aptaria praktinius valstybės ir savivaldybės švietimo politikos įgyvendinimo klausimus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
  • svarsto lopšelio-darželio metinį veiklos planą, aptaria ugdomosios veiklos planavimo tvarką, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų realizavimą, vaikų brandumą mokyklai;
  • aptaria skirtingų gebėjimų vaikų ugdymo organizavimo principus;
  • kartu su Vaiko gerovės komisija, kitais ugdyme dalyvaujančiais darbuotojais svarsto vaikų sveikatos, saugios veiklos, ugdymo(si), mitybos klausimus;
  • analizuoja lopšelio-darželio įsivertinimo rezultatus;
  • renka atstovus į lopšelio-darželio tarybą.